NRTU - napowietrzny rozłącznik trakcyjny

Zastosowanie:

Jednobiegunowy napowietrzny rozłącznik typu NRTU wykorzystuje się w elektrycznych systemach trakcyjnych w transporcie publicznym tramwajowym i trolejbusowym. Jego głównym zadaniem jest otwieranie i zamykanie obwodów elektrycznych, przewodzenie prądów roboczych i zwarciowych oraz dokonywanie czynności łączeniowych w zakresie prądów nie przekraczających maksymalnej wartości prądu znamionowego rozłącznika.

Zalety:

  • zdolność wyłączania prądów roboczych
  • wytrzymała konstrukcja
  • w położeniu otwartym tworzy widoczną i bezpieczną przerwę izolacyjną
  • tor prądowy pokryty jest srebrem w celu poprawy przewodności powierzchni stycznych
  • odporność na przeciążenia
  • wysoka wytrzymałość na zmiany warunków atmosferycznych
  • współpraca z napędami ręcznymi i elektrycznymi

Budowa:

Rozłącznik składa się ze stalowej podstawy stałej, na której umieszczono dwa kompozytowe izolatory napowietrzne z zamocowanymi na nich stykami stałymi, oraz z ruchomej części stalowej z izolatorem i stykiem ruchomym. Każdy ze styków wyposażony jest w rożki umożliwiające gaszenie łuku elektrycznego. Części miedziane pokryte są srebrem, stalowe cynkowane ogniowo, a elementy łączeniowe wykonane ze stali nierdzewnej. Otwieranie rozłącznika odbywa się przez połączenie dźwigni z napędem silnikowym lub ręcznym za pomocą cięgna.

Dane techniczne:

NRTU 3,6/2000

PRĄD ZNAMIONOWY ZAŁĄCZALNY I WYŁĄCZALNY

2000 A

TRWAŁOŚĆ ELEMENTÓW ŁĄCZENIOWYCH

minimum 14 wyłączeń

NAPIĘCIE ZNAMIONOWE

3,6 kV

PRĄD ZWARCIOWY

50 kA

CZAS TRWANIA ZWARCIA

0,2 s.

TEMPERATURA PRACY

­25°C do +40°C

RYSUNKI TECHNICZNE NRTU 20:

Wymiary rozłącznika z uziemnikiem

RYSUNKI TECHNICZNE NRTU 15:

ZPAEiI ELTOM zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian wynikających z postępu technicznego.

Deklaracje zgodności:

Pobierz kartę katalogową: