X

OLEL - odłączniki lokomotywowe

Zastosowanie:

Odłącznik wnętrzowy typu OL­-EL zaprojektowany i wykonany jest do pracy w lokomotywie EU­07, aczkolwiek z powodzeniem używany jest w rozdzielnicach stacjonarnych. Odłącznik przeznaczony jest do otwierania i zamykania nieobciążonych obwodów w sieciach prądu stałego. W pozycji otwartej stanowi widoczną przerwę izolacyjną. Aparat istnieje w wersji jedno, dwu lub trójbiegunowej i może być dowolnie konfigurowany. Odłącznik może być wyposażony w uziemnik najazdowy, pełnić funkcję przełącznika. Napędzany może być za pomocą napędu ręcznego lub elektrycznego.

Zalety:

 

  • prosta budowa
  • niewielkie gabaryty
  • niezawodność działania
  • styki srebrzone
  • możliwość dowolnej konfiguracji

Budowa:

Odłącznik posiada budowę sieczną. Podstawę stanowi konstrukcja stalowa, cynkowana galwanicznie. Na podstawie zamocowane są izolatory żywiczne lub płyty szklano-epoksydowe, na których znajduje się tor prądowy. Za pomocą cięgna elektroizolacyjnego poruszany jest styk ruchomy. Odłącznik może być wyposażony w srebrne styki bimetaliczne zapobiegające sklejaniu się styków i jednocześnie dające gwarancję niezawodności urządzenia.

Dane techniczne:

PARAMETR

OLEL 3-3

OLEL 0,4-1,5

prąd znamionowy ciągły

300 A

150 A

napięcie znamionowe

3 kV

0,4 kV

prąd zwarciowy krótkotrwały 1 s.

16 kA

16 kA

prąd szczytowy

40 kA

40 kA

temperatura pracy

od ­5°C do + 40°C

od ­5°C do + 40°C

łączniki pomocnicze

2NO+2NC

2NO+2NC

napięcie zasilania napędu elektrycznego

24, 220 VCD

24, 220 VCD

RYSUNKI TECHNICZNE:

OL-EL I 3-3 z napędem ręcznym
OL-EL II 3-3 z napędem elektrycznym
OL-EL III 0,4-1,5 z napędem elektrycznym

ELTOM zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian wynikających z postępu technicznego.

Deklaracje zgodności:

Pobierz kartę katalogową:

Generuj kartę katalogową (beta):