NRTU - napowietrzny rozłącznik trakcyjny
Zastosowanie:
Jednobiegunowy napowietrzny rozłącznik typu NRTU wykorzystuje się w elektrycznych systemach trakcyjnych w transporcie publicznym tramwajowym i trolejbusowym. Jego głównym zadaniem jest otwieranie i zamykanie obwodów elektrycznych, przewodzenie prądów roboczych i zwarciowych oraz dokonywanie czynności łączeniowych w zakresie prądów nie przekraczających maksymalnej wartości prądu znamionowego rozłącznika.
Zalety:
- zdolność wyłączania prądów roboczych
- wytrzymała konstrukcja
- w położeniu otwartym tworzy widoczną i bezpieczną przerwę izolacyjną
- tor prądowy pokryty jest srebrem w celu poprawy przewodności powierzchni stycznych
- odporność na przeciążenia
- wysoka wytrzymałość na zmiany warunków atmosferycznych
- współpraca z napędami ręcznymi i elektrycznymi
Budowa:
Rozłącznik składa się ze stalowej podstawy stałej, na której umieszczono dwa kompozytowe izolatory napowietrzne z zamocowanymi na nich stykami stałymi, oraz z ruchomej części stalowej z izolatorem i stykiem ruchomym. Każdy ze styków wyposażony jest w rożki umożliwiające gaszenie łuku elektrycznego. Części miedziane pokryte są srebrem, stalowe cynkowane ogniowo, a elementy łączeniowe wykonane ze stali nierdzewnej. Otwieranie rozłącznika odbywa się przez połączenie dźwigni z napędem silnikowym lub ręcznym za pomocą cięgna.
Dane techniczne:
NRTU 3,6/2000 | |
PRĄD ZNAMIONOWY ZAŁĄCZALNY I WYŁĄCZALNY | 2000 A |
TRWAŁOŚĆ ELEMENTÓW ŁĄCZENIOWYCH | minimum 14 wyłączeń |
NAPIĘCIE ZNAMIONOWE | 3,6 kV |
PRĄD ZWARCIOWY | 50 kA |
CZAS TRWANIA ZWARCIA | 0,2 s. |
TEMPERATURA PRACY | 25°C do +40°C |
RYSUNKI TECHNICZNE NRTU 20:
RYSUNKI TECHNICZNE NRTU 15:
ELTOM zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian wynikających z postępu technicznego.