NSNr - napęd silnikowy ramienny
Zastosowanie:
Napęd elektryczny ramienny NSNr jest napędem znacznie szybciej manewrującym rozłącznikiem trakcyjnym niż napędy śrubowe. Powoduje szybsze rozłączanie i skrócenie czasu trwania łuku rozłączalnego. W napędzie zamontowano silnik z magnesami trwałymi oraz przekładnię ślimakową. Przystosowano go do sterowania manualnego i zdalnego, oraz zabezpieczono poprzez separację napięcia zasilania.
Napęd umożliwia otwieranie i zamykanie łączników trakcyjnych poprzez ruch posuwisty cięgna rurowego. Napęd charakteryzuje się dużą siłą mechaniczną. Mechanizm znajduje się w szafie wykonanej z aluminium, malowanej proszkowo. Napęd mocowany jest do słupa trakcyjnego za pomocą odpowiednich konstrukcji. Napęd wyposażony jest w transformator separacyjny, w celu wyeliminowania drogi powrotnej dla prądu porażeniowego.
Dane techniczne:
PARAMETR |
WARTOŚĆ |
WARTOŚĆ |
typ napędu |
NSNr 24 |
NSNr 230/24 |
znamionowe napięcie zasilania |
24 VDC |
230 VAC |
zakres napięcia roboczego |
[0,85 - 1,1] |
[0,85 - 1,1] |
średni prąd pobierany przez napęd obciążony |
15 A |
15 A |
stopień ochrony |
IP 55 |
IP 55 |
średni czas cyklu |
1,5 s. |
1,5 s. |
max. skok łącznika cięgna |
160 mm |
160 mm |
max. moment obrotowy |
120 Nm |
100 Nm |
wymiary [szer.wys.gł.] |
450x500x235 |
450x500x235 |
waga |
25 kg |
26 kg |
Schematy elektryczne:
S1 | łącznik poz. układu “załącz” | F1 | wyłącznik inst. nadprądowy |
S2 | łącznik poz. układu “odłącz” | K1 | stycznik “załącz” |
S3 | łącznik poz. układu blokady napędu odst. | K2 | stycznik “odłącz” |
S4 | łącznik drzwi napędu (włamanie) | D1, D2, D3 | diody prostownicze |
P1 | przycisk układu “załącz” | M | silnik 24 VDC 300 pmr |
P2 | przycisk układu “odłącz” | R1, R2 | rezystory 1 k Ω/5 W |
P3 | przełącznik sterowania - lokalne, zdalne | L1, L2 | listwy zaciskowe |