NSP 30-04 - napęd silnikowy z przekładnią planetarną
Zastosowanie:
Napędy silnikowe typu NSP 30-04 przeznaczone są współpracy z odłącznikami, rozłącznikami i uziemnikami średniego napięcia w warunkach wnętrzowych. Zastosowanie napędu pozwala na zdalne lub lokalne sterowanie łącznikiem zainstalowanym w celce rozdzielnicy.
W prosty sposób, bez dodatkowych zmian w istniejącej rozdzielnicy mogą Państwo zastąpić dotychczasowe napędy pneumatyczne lub ręczne typu NR-1, wprowadzając tym samym nowy standard obsługi i bezpieczeństwa (możliwość sterowania zdalnego, lokalnego lub ręcznego).
Zalety:
- prosta budowa, z wykorzystaniem wypróbowanych mechanizmów (2000 cykli łączeniowych)
- duży moment obrotowy, umożliwiający łatwe manewrowanie szeroką gamą aparatury rozdzielczej średniego napięcia (rozłączniki, odłączniki, uziemniki)
- niezawodność działania
- płynne dostosowania kąta obrotu wału wyjściowego w zakresie 220°
- łatwość wymiany napędu ręcznego typu NR-1 na NSP 30-04 bez konieczności dokonywania zmian w istniejącej rozdzielnicy
- w przypadku zaniku napięcia możliwość działania ręcznego
- małe gabaryty
W skład napędu silnikowego wchodzą:
- trójstopniowa przekładnia planetarna napędzana silnikiem prądu stałego na magnesach trwałych
- łączniki krańcowe wyłączające zasilanie silnika po osiągnięciu przez wał główny założonego kąta obrotu
- listwa zaciskowa do połączenia obwodów sterowniczych i zasilania
- wyłączniki krańcowe blokady elektrycznej wyłączające zasilanie silnika podczas działania napędem ręcznym
Obudowa:
Obudowa wykonana jest z blachy stalowej, pokrytej warstwą farby proszkowej epoksydowej. Pokrywa obudowy mocowana jest do płyty napędu za pomocą dwóch wkrętów. W dolnej części obudowy znajduje się mufa przelotowa, umożliwiająca doprowadzenie przewodów do układu sterowania. Pokrywa obudowy łączona jest za pomocą 8 blachowkrętów.
Mechanizm napędowy składa się z:
- silnika prądu stałego na magnesach trwałych
- trójstopniowej ślimakowej przekładni planetarnej
- przekładni kątowej zębatkowej do przeniesienia momentu kątowego oraz dźwigni do otwierania manualnego
Silnik elektryczny poprzez przekładnię planetarną napędza wałek, który jest spięty za pomocą widełek. Kąt obrotu wału wyjściowego ograniczony jest wyłącznikiem krańcowym 220°.
Regulacja kąta obrotu wału wyjściowego:
Regulacja kąta obrotu wału wyjściowego odbywa się za pomocą łączników krańcowych osadzonych na płycie krańcówek. Poluzowanie wkrętu M3 pozwala na płynne dostosowanie kąta wału wyjściowego w zakresie do 220°.
Dane techniczne:
PARAMETR | WARTOŚĆ | WARTOŚĆ |
typ napędu | NSP 30-04 | NSP 30-05 |
typ zastosowanego silnika | magnesy trwałe | magnesy trwałe |
napięcie znamionowe silnika | 220 V DC | 220 V DC |
moc znamionowa | 300 W | 300 W |
prąd znamionowy silnika | 1,9 A | 1,9 A |
moment na wale napędu | 180 Nm | 300 Nm |
znamionowa trwałość mechaniczna | 2000 cykli | 2000 cykli |
masa napędu silnikowego | ~ 9 kg | ~ 12 kg |
Sterowanie ręczne:
W celu zamanewrowania napędem należy:
- wsunąć dźwignię manewrową w otwór na wał moletowany
- wykonać obrót powodujący zamknięcie aparatu w (prawo), lub otwarcie w (lewo) zależnie od aktualnej pozycji aparatu
- po wyciągnięciu dźwigni manewrowej silnik elektryczny odblokowuje się do wersji manewrowania elektrycznego
- zblokowanie manewrowania silnika
1 | wał aparatu |
2 | zębnik (koło zębate duże) |
3 | zębatka (koło zębate małe) |
4 | wał rurowy napędu |
5 | podstawa aparatu |
Mocowanie napędu do konstrukcji wsporczej:
Mocowanie napędu do konstrukcji wsporczej odbywa się za pomocą dwóch śrub M10. Ścianka, na której mocowany jest napęd powinna być odpowiednio sztywna, zapewniając tym samym pewne przeniesienie momentu napędowego.
I | silnik elektryczny |
II | łącznik krańcowy zamykania |
III | łącznik krańcowy otwierania |
IV | mikroprzełącznik blokady elektrycznej |