Napęd silnikowy z przekładnią planetarną NSP 30-04
Zastosowanie:
Napęd przeznaczony jest do współpracy z odłącznikami, rozłącznikami i uziemnikami średniego napięcia w warunkach wnętrzowych. Zastosowanie napędu pozwala na zdalne lub lokalne sterowanie łącznikiem zainstalowanym w celce rozdzielnicy. W prosty sposób, bez dodatkowych zmian w istniejącej rozdzielnicy można zastąpić dotychczasowe napędy pneumatyczne lub ręczne typu NR-1 napędami silnikowymi, wprowadzając tym samym nowy standard obsługi i bezpieczeństwa (możliwość sterowania zdalnego, lokalnego lub ręcznego).
Zalety:
- prosta budowa, z wykorzystaniem wypróbowanych mechanizmów (2000 cykli łączeniowych)
- duży moment obrotowy, umożliwiający łatwe manewrowanie szeroką gamą aparatury rozdzielczej średniego napięcia (rozłączniki, odłączniki, uziemniki)
- płynne dostosowania kąta obrotu wału wyjściowego w zakresie 220°
- łatwość wymiany napędu ręcznego typu NR-1 na NSP 30-04 bez konieczności dokonywania zmian w istniejącej rozdzielnicy
- w przypadku zaniku napięcia możliwość działania ręcznego
Dane techniczne:
Typ napędu | NSP 30-04 |
Typ zastosowanego silnika | z magnesami trwałymi |
Napięcie znamionowe silnika | 24 / 110 / 220 V DC |
Moc znamionowa | 300 W |
Prąd znamionowy silnika | 1,9 / 4,1 / 16 A |
Moment na wale napędu | 180 Nm |
Znamionowa trwałość mechaniczna | 2000 cykli |
Masa | ~ 9 kg |
Wyposażenie:
- trójstopniowa przekładnia planetarna napędzana silnikiem prądu stałego na magnesach trwałych
- łączniki krańcowe wyłączające zasilanie silnika po osiągnięciu przez wał główny założonego kąta obrotu
- listwa zaciskowa do połączenia obwodów sterowniczych i zasilania
- wyłączniki krańcowe blokady elektrycznej wyłączające zasilanie silnika podczas działania napędem ręcznym
Obudowa:
Obudowa wykonana jest z blachy stalowej, pokrytej warstwą farby proszkowej epoksydowej. Pokrywa mocowana jest do płyty napędu za pomocą dwóch wkrętów. W dolnej części znajduje się mufa przelotowa, umożliwiająca doprowadzenie przewodów do układu sterowania. Pokrywa obudowy łączona jest za pomocą 8 blachowkrętów.
Skład mechanizmu napędowego:
- silnik prądu stałego na magnesach trwałych
- trójstopniowa ślimakowa przekładnia planetarna
- przekładnia kątowa zębatkowa do przeniesienia momentu kątowego
- dźwignia do otwierania manualnego
Silnik elektryczny poprzez przekładnię planetarną napędza wałek, który jest spięty za pomocą widełek. Kąt obrotu wału wyjściowego ograniczony jest wyłącznikiem krańcowym 220°.
Regulacja kąta obrotu wału wyjściowego:
Regulacja kąta obrotu wału wyjściowego odbywa się za pomocą łączników krańcowych osadzonych na płycie krańcówek. Poluzowanie wkrętu M3 pozwala na płynne dostosowanie kąta wału wyjściowego w zakresie do 220°.
Sterowanie ręczne:
W celu zamanewrowania napędem należy:
- mocno wsunąć dźwignię manewrową w otwór na wał moletowany w celu wyzwolenia zębatki od silnika napędowego
- wykonać obrót powodujący zamknięcie aparatu w (prawo), lub otwarcie w (lewo) zależnie od aktualnej pozycji aparatu
- po wyciągnięciu dźwigni manewrowej należy odblokować zębatkę za pomocą uchwytu znajdującego się w górnej części napędu w celu zablokowania manewrowania ręcznego, po czym silnik elektryczny odblokowuje się do wersji manewrowania elektrycznego
Z chwilą wprowadzenia dźwigni manewrowej, napęd nie ma możliwości manewrowania elektrycznego.
Mocowanie napędu do konstrukcji wsporczej:
Mocowanie napędu do konstrukcji wsporczej odbywa się za pomocą dwóch śrub M10. Ścianka, na której mocowany jest napęd powinna być odpowiednio sztywna, zapewniając tym samym pewne przeniesienie momentu napędowego.