Nst 24-2 - napęd silnikowy napowietrzny
Zastosowanie:
Napęd trakcyjny napowietrzny typu Nst 24-2 przeznaczony jest do zdalnego oraz lokalnego otwierania i zamykania łączników w liniach trakcyjnych.
W ofercie ELTOM znajduje się także napęd elektryczny ramienny (NSR), znacznie szybciej manewrujący rozłącznikiem trakcyjnym. Powoduje szybsze rozłączanie i skrócenie czasu trwania łuku rozłączalnego. W napędzie zamontowano silnik z magnesami trwałymi oraz przekładnię ślimakową. Przystosowano go również do sterowania manualnego i zdalnego, oraz zabezpieczono poprzez separację napięcia zasilania. Napęd silnikowy typu NSN umożliwia otwieranie i zamykanie łączników trakcyjnych poprzez ruch posuwisty cięgna rurowego. Dzięki zastosowaniu śruby trapezowej, napęd charakteryzuje się dużą siłą mechaniczną. Mechanizm znajduje się w szafie wykonanej z aluminium, malowanej proszkowo. Napęd mocowany jest do słupa trakcyjnego za pomocą odpowiednich konstrukcji. W przypadku manewrowania awaryjnego korbą, napęd posiada blokadę elektryczną uniemożliwiającą jego uruchomienie. Napęd wyposażony jest w transformator separacyjny, w celu wyeliminowania drogi powrotnej dla prądu porażeniowego.
Zalety:
- wysoka trwałość mechaniczna
- smukła obudowa
- duża siła umożliwiająca ruch w trudnych warunkach atmosferycznych
- łatwe dostrojenie napędu do łącznika – płynna regulacja
- możliwość ręcznego przesuwania korbą w sytuacjach awaryjnych
Dane techniczne:
PARAMETR | WARTOŚĆ |
typ napędu | NSN |
znamionowe napięcie zasilania | 24 VDC |
zakres napięcia roboczego | [0,85 - 1,1] |
średni prąd pobierany przez napęd obciążony | 15 A |
stopień ochrony | IP 55 |
średni czas cyklu | 2,5 s |
max. skok łącznika cięgna | 160 mm |
dopuszczalne obciążenie | 1600 N |
wymiary [szer.wys.dł.] | 170x550x280 |
waga | 24 kg |
ZPAEiI ELTOM zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian wynikajcych z postępu technicznego.
S1 | łącznik poz. układu “załącz” | F1 | wyłącznik inst. nadprądowy |
S2 | łącznik poz. układu “odłącz” | K1 | stycznik “załącz” |
S3 | łącznik poz. układu blokady napędu odst. | K2 | stycznik “odłącz” |
S4 | łącznik drzwi napędu (włamanie) | D1, D2, D3 | diody prostownicze |
P1 | przycisk układu “załącz” | M | silnik 24 VDC 300 pmr |
P2 | przycisk układu “odłącz” | R1, R2 | rezystory 1 k Ω/5 W |
P3 | przełącznik sterowania - lokalne, zdalne | L1, L2 | listwy zaciskowe |
ZPAEiI ELTOM zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian wynikajcych z postępu technicznego.
Generuj kartę katalogową (beta):