X

Nst 24-2 - napęd silnikowy napowietrzny

Zastosowanie:

Napęd trakcyjny napowietrzny typu Nst 24-2 przeznaczony jest do zdalnego oraz lokalnego otwierania i zamykania łączników w liniach trakcyjnych.

W ofercie ELTOM znajduje się także napęd elektryczny ramienny (NSR), znacznie szybciej manewrujący rozłącznikiem trakcyjnym. Powoduje szybsze rozłączanie i skrócenie czasu trwania łuku rozłączalnego. W napędzie zamontowano silnik z magnesami trwałymi oraz przekładnię ślimakową. Przystosowano go również do sterowania manualnego i zdalnego, oraz zabezpieczono poprzez separację napięcia zasilania. Napęd silnikowy typu NSN umożliwia otwieranie i zamykanie łączników trakcyjnych poprzez ruch posuwisty cięgna rurowego. Dzięki zastosowaniu śruby trapezowej, napęd charakteryzuje się dużą siłą mechaniczną. Mechanizm znajduje się w szafie wykonanej z aluminium, malowanej proszkowo. Napęd mocowany jest do słupa trakcyjnego za pomocą odpowiednich konstrukcji. W przypadku manewrowania awaryjnego korbą, napęd posiada blokadę elektryczną uniemożliwiającą jego uruchomienie. Napęd wyposażony jest w transformator separacyjny, w celu wyeliminowania drogi powrotnej dla prądu porażeniowego.

Zalety:

  • wysoka trwałość mechaniczna
  • smukła obudowa
  • ­duża siła umożliwiająca ruch w trudnych warunkach atmosferycznych
  • ­łatwe dostrojenie napędu do łącznika – płynna regulacja
  • ­możliwość ręcznego przesuwania korbą w sytuacjach awaryjnych

Dane techniczne:

PARAMETR

WARTOŚĆ

typ napędu

NSN

znamionowe napięcie zasilania

24 VDC

zakres napięcia roboczego

[0,85­ - 1,1]

średni prąd pobierany przez napęd obciążony

15 A

stopień ochrony

IP 55

średni czas cyklu

2,5 s

max. skok łącznika cięgna

160 mm

dopuszczalne obciążenie

1600 N

wymiary [szer.wys.dł.]

170x550x280

waga

24 kg

ZPAEiI ELTOM zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian wynikajcych z postępu technicznego.

S1

łącznik poz. układu “załącz”

F1

wyłącznik inst. nadprądowy

S2

łącznik poz. układu “odłącz”

K1

stycznik “załącz”

S3

łącznik poz. układu blokady napędu odst.

K2

stycznik “odłącz”

S4

łącznik drzwi napędu (włamanie)

D1, D2, D3

diody prostownicze

P1

przycisk układu “załącz”

M

silnik 24 VDC 300 pmr

P2

przycisk układu “odłącz”

R1, R2

rezystory 1 k Ω/5 W

P3

przełącznik sterowania - lokalne, zdalne

L1, L2

listwy zaciskowe

ZPAEiI ELTOM zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian wynikajcych z postępu technicznego.

Generuj kartę katalogową (beta):