OLEL - odłączniki lokomotywowe
Zastosowanie:
Odłącznik wnętrzowy typu OL-EL zaprojektowany i wykonany jest do pracy w lokomotywie EU07, aczkolwiek z powodzeniem używany jest w rozdzielnicach stacjonarnych. Odłącznik przeznaczony jest do otwierania i zamykania nieobciążonych obwodów w sieciach prądu stałego. W pozycji otwartej stanowi widoczną przerwę izolacyjną. Aparat istnieje w wersji jedno, dwu lub trójbiegunowej i może być dowolnie konfigurowany. Odłącznik może być wyposażony w uziemnik najazdowy, pełnić funkcję przełącznika. Napędzany może być za pomocą napędu ręcznego lub elektrycznego.
Zalety:
- prosta budowa
- niewielkie gabaryty
- niezawodność działania
- styki srebrzone
- możliwość dowolnej konfiguracji
Budowa:
Odłącznik posiada budowę sieczną. Podstawę stanowi konstrukcja stalowa, cynkowana galwanicznie. Na podstawie zamocowane są izolatory żywiczne lub płyty szklano-epoksydowe, na których znajduje się tor prądowy. Za pomocą cięgna elektroizolacyjnego poruszany jest styk ruchomy. Odłącznik może być wyposażony w srebrne styki bimetaliczne zapobiegające sklejaniu się styków i jednocześnie dające gwarancję niezawodności urządzenia.
Dane techniczne:
PARAMETR |
OLEL 3-3 |
OLEL 0,4-1,5 |
prąd znamionowy ciągły |
300 A |
150 A |
napięcie znamionowe |
3 kV |
0,4 kV |
prąd zwarciowy krótkotrwały 1 s. |
16 kA |
16 kA |
prąd szczytowy |
40 kA |
40 kA |
temperatura pracy |
od 5°C do + 40°C |
od 5°C do + 40°C |
łączniki pomocnicze |
2NO+2NC |
2NO+2NC |
napięcie zasilania napędu elektrycznego |
24, 220 VCD |
24, 220 VCD |
RYSUNKI TECHNICZNE:
ELTOM zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian wynikających z postępu technicznego.